Autobus byl vyroben v roce 1969, předán prvnímu provozovateli (ČSAD Frýdek - Místek) dne 29. 8. 1969, a má výrobní číslo 054 ze stokusové série těchto luxusních dálkových autobusů, která vznikla v letech 1968 - 1969.
Tyto vozy se od běžné pozdější produkce dálkových autobusů řady Š 11 lišily použitými agregáty a vybavením. Byla montována německá šestistupňová převodovka ZF, britská zadní náprava Leyland, vozy měly determální okna, rolety, rozvod chladného vzduchu a osvětlení nad jednotlivá sedadla, autorádio Blaupunkt Munchen. Byly vybaveny pouze předními dveřmi, rezerva byla umístěna svisle vedle stanoviště řidiče a v zadní části vozu tak vznikl obrovský zavazadlový prostor. Motor byl shodný s ostatní produkcí té doby, původně Liaz ML 630 ještě s dynamem, pro posledních 15 vyrobených kusů pak modernizovaný ML 634 už s alternátorem.
Některé vozy byly na přání vybaveny v zadní částí šatnou, malou nebo velkou kuchyňkou a existovalo také provedení se zesíleným nosmým roštem a s obsaditelností sníženou na 32 sedadel. takový bus se pak kombinoval s obytným přívěsem Rotel pro 32 osob s vysouvacími bočnicemi, který byl vybaven jedno - a dvojlůžkovými kabinami, šatnou, umývárnou a WC (takových soupravbylo vyrobeno 9).
Maximální rychlost sólo vozu se šestistupňovou převodovkou byla přes 140 km/h, obsaditelnost (v největší verzi) je 45 cestujících + 3 členové posádky
V současné době existují z této unikátní série dva vraky, tři přívěsy rotel a čtyři autobusy, z toho tři jsou v rukou veteránistů, jeden dosud v běžném provozu u soukromého podnikatele.
Majitel autobusu: Petr Hubený
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.